ZAŠTITI I OBEZBEDITI NACIONALNE INTERESE

Pregovori koji se vode između Beograda i Prištine uz posredovanje EU i podršku SAD, odvijaju se već više od pola decenije, ali još uvek bez opipljivih rezultata u pogledu konkretnih rešenja pitanja statusa KiM, teritorijalnog integriteta R. Srbije i njenog suvereniteta na teritoriji KiM, te položaja srpskog naroda u pokrajini. Pritisci od strane EU i SAD se pojačavaju sa namerom da se potpiše konačni i obavezujući sporazum između Beograda i Prištine (čitaj između „R. Kosovo“ i R. Srbije), koji bi po svojoj suštini značio međusobno priznanje dve države.

R. Srbija kao suverena država mora da vodi računa o svojim državnim i nacionalnim interesima, i u vezi s tim, sve njene institucije i funkcioneri su dužni da se pridržavaju ustavnih nadležnosti i odredbi Ustava R. Srbije u kome se kaže:“Pokrajina Kosovo i Metohija je sastavni deo teritorije Srbije, da ima položaj suštinske autonomije u okviru suverene  države Srbije i da iz takvog položaja  Pokrajine Kosovo i Metohija slede ustavne obaveze svih državnih organa da zastupaju i štite državne interese Srbije na KiM u svim unutrašnjim i spoljnim političkim odnosima.“ (Preambula Ustava).

Uvažavajući navedene ustavne odredbe, kao i odredbe Rezolucije 1244 SB OUN, uslove u kojima se odvija pregovarački proces, te real-političku konstelaciju u regionu, Evropi i poziciju ključnih zemalja sveta SAD, RF i Kine, pored EU, pred predstavnicima državnih i političkih institucija R. Srbije je vrlo težak i ozbiljan zadatak. Sve instuticije države Srbije i njihovi predstavnici koji neposredno odlučuju i vode pregovaračaki proces treba da to čine na vrlo lucidan i diplomatski način i da ulože maksimalne napore da se obezbede i zaštite vitalni nacionalni interesi države Srbije. I pored velikih međunarodnih prititsaka da se Srbija primora da prizna Kosovo kao državu, predstavnici R. Srbije moraju da uvažavaju ustavne odredbe Ustava  Srbije, odredbe Rezolucije 1244.

Bitka na Košarama - sve o događajima na karauli - Military ShopPolitički pregovori između Beograda i Prištine, se vode kao nastavak procesa koji su proistekli iz Kumanovskog sporazuma i Rezolucije 1244, te u tom smislu sve državne institucije treba da uvažavaju polazne osnove za pregovore, koje se temelje na rezultatima rata, koji je bio posledica agresije NATO pakta na Srbiju, a ti tezultati su vidljivi u Kumansvskom sporazumu i Rezoluciji 1244.

Kumanovski sporazum i Rezolucija 1244 su važna uporišta države Srbije u pregovorima, zato njihovo realno prikazivanje, je vrlo važno, bez iskrivljivanja činjenica i traženja „alibija“ od strane nekih institucija države Srbije, u pregovorima, radi lakšeg prihvatanja i opravdavanja nametnutih rešenja pod pristiskom međunarodnih posrednika.

Klub generala i admirala Srbije apeluje da se oružana borba koju je vodila VJ u odbrani od NATO agresije, kao i ratni napori državnog i političkog rukovodstav Srbije (SRJ) u tom ratu, realno i objektivno predstavljaju, bez krivotvorenja činjenica i isticanja tvrdnji da je VJ vojno poražena i da je SRJ, odnosno Srbija izgubila rat i da iz te činjenice proističe njena vrlo teška startna pozicija u pregovorima. Rezultati rata koji su vidljivi u Kumanovskom sporazumu i Rezoluciji 1244 govore sami za sebe i jasno pokazuju da VJ nije kapitulirala, da nije poražena (nije istakla belu zastavu, nije razoružana, nije odvedena u zarobljeništvo). SRJ, odnoso Srbija je prihvatila uslove okončanja rata koji su vidljivi u Rezoluciji 1244 i ne npredstavljaju kapitulaciju države (nije okupirana SRJ, očuvan je integritet države, Pokrajina KiM nije oružanom silom okupirana).

Klub generala i admirala očekuje od svih državnih institucija da ove činjenice uvažavaju i da se njima rukovode tokom vođenja pregovaračkog procesa.

IZVRŠNI ODBOR KLUBA